torsdag 13 mars 2008

long time no see

Det var ett tag sen nu, orken finns inte riktigt till alls - men, jag lever och frodas. Livet är bättre nu än på länge fast jag får mina små moments ibland. En ångestattack här och lite paranoia där. Men, jag lär mig så sakta att hantera det.

Funderar på att lägga ner bloggen, den har liksom fyllt sitt syfte nu, den har gett mig mitt perspektiv som jag behövde och någonstans så känner jag också att jag måste gå vidare, ska jag kunna lägga allting bakom mig så måste jag släppa det i huvudet också och sålänge jag bloggar om det så kommer jag inte kunna släppa det helt.

Men, inte riktigt än.
Fast nu får det räcka för ikväll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, nu har jag surfat runt en hel del om det här med otrohet och "den andra kvinnan". Nu är dte så att jag själv är den andra kvinnan i ett förhållande med en kille som är förlovad med sin tjej dessutom! Detta har pågått i snart 18 månader! O jag har känslor för honom ,väldigt starka känslor! Men det är en sak jag undrar över, för nu är dte så att hans tjej fick reda på allting, att vi hade haft sex i deras säng o s v. Trots det tog hon tillbaka honom! Men hur bra kan ett förhållande egentligen vara efter att ens parner varit otrogen?

Handlar det bara om ensamhet eller prioriterar man verkligen sig själv?

Jag tycker iallafall att du är en väldigt stark tjej som kunnat lämna/kommit över en sån stor sak!

Anonym sa...

Varför vill någon vara tillsammans med en man som egentligen inte vill ha en eftersom han är förlovad med en annan, men kan ändå tänka sig att ligga med en. Kanske helst i den ”äktenskapliga” sängen.. Har du inte känt dig som en prostituerad när du under 1,5 års tid har vetat att han endast tömmer påsarna och sedan återvänder till sin tjej igen? Killen är ju uppenbarligen rubbad på något sätt, men vad är felet med dig att du nöjer dig med att vara ”the second best”? Du tycks inte ha mycket självförtroende kvar efter en sådan behandling. Måste vara bittert att killen trots allt och efter så här lång tid ändå valde sin tjej. Så fast du säger att du har starka känslor mot honom kan hans känslor gentemot dig inte ha varit särskilt starka. Själv skulle jag aldrig någonsin utsätta mig för något liknande. Den killen är inte född att jag skulle smyga i buskarna för hans skull.